Linkbuilding er ikke ulovligt, så længe at samarbejder markeres som sådan. I Danmark har vi ligesom mange andre lande, regler omkring skjult reklame og markering her af og disse er opdateret specifikt ift. linkbuilding. Derfor har vi faktisk ret præcis og defineret lovgivning inden for linkbuilding i Danmark. Og dette er kun godt, for linkbuilding har i mange år været genstand for megen diskussion ift. lovligheden her af og nu har vi forbrugerombudsmandens ord på, at det er det ikke, så længe man altså overholder de gældende retningslinjer.
Continue reading “Er linkbuilding lovligt eller ulovligt?”Blog
Artikler
Dansk linkbuilding
Linkbuilding kan foretages på alle sprog, herunder naturligvis også det danske sprog. Der findes en lang række forskellige udbydere der tilbyder at håndtere hele linkbuilding-processen, men du kan også selv involvere dig i dansk linkbuilding og selv udføre en lang række taktikker og metoder. I denne artikel, kan du læse mere om dansk linkbuilding.
Continue reading “Dansk linkbuilding” →Hvad er linkbuilding?
Linkbuilding er et fagbegreb der dækker over alle aktiviteter der omhandler forøgelse af mængden af indgående links til et website, fra andre hjemmesider.
Søgemaskiner opfanger links som anbefalinger og nu flere anbefalinger du har, nu mere populær er du som udgangspunkt. Der er dog stor forskel på hvor meget værdi et link kan overføre, derfor er alle links ikke lige meget værd.
Continue reading “Hvad er linkbuilding?” →Konkurrent link-analyser – Bliv inspireret af dine konkurrenters links
En af de taktikker der er lige til at gå til, når man arbejder med linkbuilding, er at tage et kig på sine konkurrenters linkprofiler. Her kan du ofte finde inspiration til din egen linkbuilding-kampagne. Du har sikkert hørt dette råd en million gange før, hvis du har læst bare lidt om linkbuilding tidligere. Dog er det ikke nok bare at kigge på din konkurrenters linkprofil, du skal også vide, hvor du skal kigge.
Continue reading “Konkurrent link-analyser – Bliv inspireret af dine konkurrenters links” →Hvad er et nofollow-link?
Et nofollow-link er et link, der bærer attributten nofollow. Attributten bruges til at fortælle søgemaskiner, at man ikke som udgangspunkt anbefaler det der linkes til, men blot ønsker at oprette en henvisning. Et nofollow-link overfører ikke PageRank (Popularitet), men PageRank er kun et ud af flere signaler, som et link kan overføre.
Continue reading “Hvad er et nofollow-link?” →Hvad er Googles PageRank og hvordan udregnes PageRank?
PageRank er navnet på den linkanalyse-algoritme, som Sergey Brin og Larry (Lawrence) Page opfandt på Stanford University, og samtidig den formel4, som var bevæggrund for stiftelsen af Google.
Mange tror fejlagtigt, at PageRank ikke længere er en del af Googles algoritmer. Det er vigtigt at forstå, at PageRank er en af Googles grundstene og en hel essentiel del af Google.
Continue reading “Hvad er Googles PageRank og hvordan udregnes PageRank?” →Gæsteblogging som linkbuilding?
At gæsteblogge er at udgive sit indhold på andre personers blogs. Her vil du som oftest få et link retur til dit eget website i forfatterboksfeltet, og hvis ikke det er en mulighed, kan du altid opsætte dem i selve brødteksten.
Men en forfatterboks plejer de fleste nu at have på deres blog, og nu du er i gang med at sætte links ind, så sørg for også at linke til din Twitter- og Google+-konto. For en af de store fordele ved at gæsteblogge er netop, at du rammer personer inden for din målgruppe, men også personer, som måske ikke allerede følger dig.
Continue reading “Gæsteblogging som linkbuilding?” →Billedlinks vs. Tekstlinks
Hvad er forskellen og hvad er bedst for din linkprofil og dermed din synlighed i de organiske søgeresultater?
Hvad er bedst at få; et billedlink eller et tekstlink? Som udgangspunkt er et tekstlink, altså tekst der er markeret og gjort til et aktivt hyperlink, stærkere end et billedlink[1]. Derudover er evnen til at bekræfte, hvad indholdet omhandler, betydeligt stærkere med et tekstlink.
Continue reading “Billedlinks vs. Tekstlinks” →